Lokaal werk

Beste Hallenaar,

De N-VA is in Halle actief sinds 2001 en bouwt verder op de basis die de plaatselijke Volksunie-afdelingen van Halle, Lembeek en Buizingen reeds in de jaren 60 en 70 legden.

Momenteel zijn wij de grootste partij van Halle met 12 gemeenteraadsleden en 4 OCMW-raadsleden. Met Mark Demesmaeker hebben we ook de populairste politicus van Halle in onze rangen. Ondanks het feit dat we de grootste partij zijn én de populairste politicus hebben werden we door de traditionale partijen (CD&V, Open VLD en sp.a) verwezen naar de oppositie, reeds 1 uur nadat de uitslag bekend was.

Als oppositiepartij waken wij nu in de gemeenteraad over belangrijke thema's als financiën, mobiliteit, sport of Vlaams karakter om er maar enkele te noemen. Het parcours van de meerderheid oogt niet fraai; de stad beperkte haar dienstverlening tot een minimum, schrapte tal van interessante initiatieven of activiteiten en verhoogde de belastingen.

Op deze website leest u onze voorstellen en hoe we de coalitie van verliezende partijen het vuur aan de schenen leggen.

Veel leesplezier.

Het bestuur van N-VA Halle