Futsal project Halle-Gooik: Gouverneur fluit college terug

Op 9 december 2014, over deze onderwerpen: Halle, Sport, Wim Demuylder

Naar aanleiding van de komst van de Gooikse zaalvoetbalclub naar het sportcomplex De Bres was N-VA-raadslid Wim Demuylder van mening dat het huishoudelijk reglement met de voeten werd getreden. Hierdoor werden de Halse sportclubs benadeeld. Het Halse college, met op kop de schepen van sport Michel Bellemans, zag het probleem niet en was van mening dat alles regelmatig was gebeurd. Wim Demuylder trok met zijn grieven naar de gouverneur en deze floot het college terug.

In zijn beslissing stelt de gouverneur duidelijk dat de Gooikse club volgens artikel 3 van het reglement geen prioriteit heeft bij het toekennen van sporturen in het sportcomplex De Bres. Verder stelde de gouverneur vast dat artikel 9 betreffende de omruiling van de uren niet werd gevolgd. Hij besloot dat einde mei 2015, na afloop van het lopende contract, de beschikbare uren in het sportcomplex op een correcte manier overeenkomstig het reglement moeten ingevuld worden ofwel moet het reglement aangepast worden. De bestaande niet-reglementaire situatie moet dus na dit seizoen verdwijnen.

Raadslid Wim Demuylder: “Het is nu duidelijk dat de schepen van sport en de voorzitter van de sportraad zwaar in de fout zijn gegaan bij de constructie om deze ploeg van buiten Halle te laten sporten in De Bres. Het is de taak van deze mensen om de belangen van de Halse sporters te behartigen. Ik stel mij dan ook de vraag of zij nog wel op de juiste plaats zitten. Verder ben ik ook van mening dat een aanpassing van het reglement omwille van één vereniging het gevoerde beleid van vriendjespolitiek alleen maar kan bevestigen”.