Graffiti kleurt onze stations

Op 17 november 2016, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Halle, Jeugd, Mandataris, Mobiliteit en openbare werken, Modernisering, Sven Vranken

2 jaar geleden lanceerde N-VA Halle gemeenteraadslid Sven Vranken zijn graffitivoorstel. Bedoeling was om de stations van Lembeek, Buizingen en Halle in een kunstzinnig street art kleedje te stoppen. Een 30-tal gerenommeerde street art kunstenaars gingen vorig jaar al de spoorwegtunnel in Lembeek met spuitbussen te lijf. Dit jaar kwam de verloederde tunnel onder de treinsporen in Buizingen aan de beurt. Kroon op het werk wordt normaal gezien de stationsomgeving van Halle die letterlijk en figuurlijk in de verf zal worden gezet.

Sven Vranken is opgetogen en blij met het resultaat. “Ik noteer enorm veel positieve reacties, zowel van liefhebbers van het genre als van andere burgers. Dit project vervult een maatschappelijke rol en wakkert de creativiteit aan. Meer nog, we kunnen hier spreken van een echte toegevoegde waarde voor onze stad. Street art-tours brengen geïnteresseerden naar de verschillende stations en zo slaagt Halle er in om de culturele meerwaardezoekers en kunstliefhebbers nog beter op hun wenken te bedienen.”