N-VA Halle neemt parkeerbeleid op de korrel

Op 27 januari 2017, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Halle, Mobiliteit en openbare werken, Wim Demuylder

N-VA Halle trekt aan de alarmbel naar aanleiding van de aanleg van de nieuwe parking Nederhem en meer bepaald de parkeeralternatieven die de stad tijdens deze werken voorstelt.

De versnippering van de parkings en het gebrek aan een coherent parkeerbeleid heeft al lang een negatieve impact op de verkeersstromen in de straten rond het station. De Sint-Rochuswijk is het grootste probleemgebied. Maar met de parkeeralternatieven die de stad nu voorstelt zal het nog een pak drukker worden, vreest de N-VA fractie.

“Wij betreuren dat de piste van een tijdelijke modulaire parkeertoren niet is onderzocht”, zegt N-VA Halle fractieleider Wim Demuylder. “De pendelaars zullen langer onderweg zijn van hun parkeerplaats naar het station dan van het station naar hun werkplek!”

N-VA Halle waarschuwde al langer voor de problemen die nu opduiken. “Maar blijkbaar was de bouw van een zwembad in deze zone, zonder parking nota bene, dringender dan het uitwerken van een coherent parkeerbeleid. Bovendien is ook het uitblijven van een sterk fietsbeleid net één van de redenen waarom pendelaars voor de wagen blijven kiezen”, zegt Demuylder.

N-VA Halle merkt ook op dat het einde van de parkeermiserie nog lang niet in zicht is. Want eens de parking Nederhem klaar zal zijn starten de werken aan de Nederhembrug en het kanaal.