Stadsbestuur trekt naar Raad van State om eigen stommiteit aan te klagen

Op 30 oktober 2017, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Halle, Lokale economie, Mandataris, Sven Pletincx

N-VA Halle stelt zich serieuze vragen bij de afhandeling van het dossier van de vroegere garage Surkeyn aan het Bevrijdingsplein. Die staat al enkele jaren leeg maar een projectontwikkelaar wil er een combinatie van handelszaken in onder brengen. De stad ziet dit niet zitten en gaf een negatief advies. Maar wat blijkt nu, het schepencollege had deze aanvraag moeten weigeren in plaats van een negatief advies te geven. Gevolg: het schepencollege moet nu zelf naar de Raad van State stappen om zijn eigen vergissing recht te trekken.

“Dit is echt kafka in Halle”, zegt N-VA Halle gemeenteraadslid Sven Pletincx. “We spreken hier over een dure procedure op kosten van de Halse belastingbetaler. Na al die jaren bestuurservaring zou je toch verwachten dat de stad het verschil kent tussen een negatief advies en een weigering van de vergunning. Niet dus.”