Dirk van Heymbeeck

Wie is Dirk?

Dirk Van Heymbeeck is  48 jaar en woonachtig te Buizingen.  Hij is gehuwd en vader van 3 tieners.

Hij wordt omschreven als een sociaal, hardwerkend, energievol en goedlachs persoon.

Wat doet Dirk?

Van opleiding is hij medisch laboratoriumtechnoloog.  Na 20 jaar activiteit in de gezondheidszorg, zette hij de stap naar het ondernemerschap. Vandaag is hij, samen met zijn vennoot, de trotse uitbater van de Blue Note Pub, in 2017 uitgeroepen tot het beste café van Halle. Sedert 2013 vertegenwoordigt Dirk de N-VA in de gemeenteraad van Halle. Hij is lid van : commissie Openbare werken en Mobiliteit, rvb cc ’t Vondel, rvb bibliotheek, rvb erfgoedcel  Pajottenland  Zennevallei en bestuur N-VA Halle. Dirk maakt ook deel uit van het arrondissementeel bestuur van N-VA Halle-Vilvoorde en van de N-VA Partijraad.

Wat kan beter in Halle?

• Door de gestage groei van de stad Halle worden er nu al problemen vastgesteld ivm mobiliteit en onderwijs.  Onze stad komt  door steeds bijkomende wooneenheden  onder druk te staan ivm een  tekort aan opvangplaatsen (zowel voor ouderen als peuters), onderwijsplaatsen, mobiliteit, sportmogelijkheden.  Daar gaan we nu aan moeten werken en niet wanneer het te laat is.
  • Halle staat ook onder druk door de verstedelijking vanuit Brussel. Halle moet Vlaams blijven door anderstaligen aan te moedigen Nederlands te leren.
  • Geef jonge Nederlandstalige inwoners van Halle de kans om een betaalbare woning te vinden.
  • Aandacht voor betere en veiligere fietspaden door herstellen waar kan en vernieuwen waar moet.
  • Geef ondernemers en handelaars ademruimte door ze te ondersteunen, door de gemeentelijke administratie te vereenvoudigen en door komaf te maken met oude regeltjes en vastgeroeste gewoonten.