Jos Rossie

Geboren (1943) en getogen Hallenaar (Halse moeder en Oost Vlaamse vader), gehuwd met Chris Mertens.
Jeugdjaren doorgebracht op Sint Rochus, nadien uitgeweken naar Breedhout en nu als “gepensioneerd paar” woonachtig in het centrum van ‘t stad. Voorzitter van N-VA Halle van 2013 tot 2016.Tussen 1967 en 1976 bestuurslid van de Halse Volksunie afdeling, waarvan een vijftal jaren als voorzitter.

Vanuit deze politieke activiteiten en via lidmaatschap bij enkele culturele organisaties is een van mijn bekommernissen dat Halle als meest zuidelijke stad van Vlaanderen een plaats is en blijft waar Vlamingen thuis zijn. Uiteraard verwelkomen wij graag anderstaligen als klanten van onze handels- en horecazaken, als toeristen en als bedevaarders, daar hebben wij als Hallenaar, als Vlaming geen enkel probleem mee. Maar het stadsbestuur moet meer nog dan in het verleden, duidelijk het Nederlandstalig karakter van de stad beklemtonen.

Alle partijen van de huidige coalitie menen dat zij de stad zeer goed besturen. Het volstaat om uw oor te luisteren te leggen bij de man of vrouw in de straat, of de reacties in de sociale media te lezen om te weten dat er nogal wat kritiek is of fout loopt. Daarom ben ik er heilig van overtuigd dat een verandering in het bestuur van onze stad noodzakelijk blijft.

In onze stad moeten we de drukke charme van weleer terug brengen, en dit met respect voor alle leeftijdsgroepen.