N-VA Halle zet weer volledig in op de toekomst

Op 20 september 2018, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Halle, Jeugd, Jong N-VA Zenneland, Sven Pletincx, Verkiezingen 2018

De jeugd grijpt zijn kans bij N-VA Halle. Zeven jongeren onder dertig jaar stellen zich kandidaat bij de komende gemeenteraadsverkiezingen. Onder hen al enkele jongeren met ervaring in de politiek, maar ook nieuwe jongeren die deze uitdaging vol zelfvertrouwen en met veel enthousiasme aangaan. Hun doel: van Halle terug een moderne en dynamische stad maken, waar elk week wel iets te beleven valt voor kinderen, jongeren en jonge ouders.

We stellen ze graag aan u voor:

Sven Pletincx (Plaats 8), voorzitter van Jong N-VA Halle, is 27 jaar en afkomstig uit Essenbeek maar woont in Halle-centrum. Sven is burgerlijk ingenieur en was de voorbije jaren enorm actief in de gemeenteraad. Van Halle een leefbare, veilige en digitale stad maken, daar streeft Sven naar.

Kimberly Michel (Plaats 13) is 26 jaar en afkomstig uit Lembeek maar woont op Sint-Rochus. Zij focust op veiligheid en wil Halle toegankelijker maken. Minder mobiele mensen moeten in Halle van dezelfde faciliteiten kunnen genieten als mensen die wél goed te been zijn.

Siebren Portaels (Plaats 20), geboren en getogen in Halle (Buizingen), is 25 jaar en werkt als IT-consultant. Naast zijn interesse in IT, heeft hij ook een enorme belangstelling in sport en andere vrijetijdsbestedingen. Daarom wil hij bijdragen aan een meer digitale, modieuze en sportieve stad.

Arne Loosen (plaats 22), secretaris Jong N-VA Halle, woont in Halle-centrum. Arne is 21 jaar en student biomedische laboratoriumtechnologie in Leuven met engagementen bij studentenverenigingen. Een jeugdige Vlaamse stad, daar wil hij zich voor inzetten.

Eva Demesmaeker (Plaats 23) uit Lembeek is 22 jaar en opgegroeid in een gezin waar het verenigingsleven een grote rol speelt. Als afstuderend studente lichamelijke opvoeding en dansdocente wil zij streven naar een doordacht sportbeleid voor jong en oud.

Bert Derauw (Plaats 25) is 24 jaar en geboren en getogen in Halle. Hij wil via zijn politiek engagement werken aan een positieve verandering in onze stad.

Mieke De Villé (Plaats 26) is met haar 18 jaar de jongste kandidaat op de N-VA lijst. Zij studeert zorgkunde. Mieke wil zich inzetten voor jongeren maar ook voor ouderen. Verder hecht Mieke veel waarde aan de nog resterende groene ruimte in onze stad.