N-VA hekelt dure renovatie kleedkamers Prinsenbos

Op 6 mei 2021, over deze onderwerpen: Financiën, Gemeenteraad, Rogier Lindemans, Sport

De gemeenteraad van april besprak de renovatie van de kleedkamers Prinsenbos te Lembeek.  Raadslid Rogier Lindemans (N-VA) was kritisch voor de totaalfactuur voor deze renovatie.

“Ik  snap de noodzaak om die kleedkamers te renoveren. Ze lijken te dateren uit de DDR voor de val van de Muur” aldus Lindemans. “Maar langs de andere kant moeten we als gemeenteraadsleden de stad besturen als een goede huisvader. En hier swingen de kosten de pan uit. Een renovatie van kleedkamers kost meer dan 400.000 euro zonder btw. Voor zo’n bedrag bouw  je een volledig huis.”

Het is niet enkel de hoge eindprijs die Lindemans stoort. “In november 2020 werden de werken nog geraamd op zo’n 300.000 euro zonder btw. Ik weet dat de prijzen van grondstoffen gestegen zijn. Maar een inflatie van 33% op zes maanden voor een klein renovatieproject is gewoon niet geloofwaardig. Halle is het Zimbabwe aan de Zenne niet.’

N-VA stelde voor om de renovatie even uit te stellen tot de markt terug wat bekoeld is, en er een redelijkere prijs kan worden onderhandeld. De meerderheid drukte echter door en ging akkoord de forse meerprijs te betalen.