N-VA vraagt nieuw verkeersplan voor de Prinsenbos

Op 28 november 2022, over deze onderwerpen: Eva Demesmaeker
Eva Demesmaeker Prinsenbos

‘Wie van het centrum komt en de Prinsenbos oprijdt, heeft vaak weinig andere keuze dan het voetpad te gebruiken’ meldde raadslid Eva Demesmaeker maandag op de commissie stadsontwikkeling. Die voetpaden zijn nieuw aangelegd, ze zullen op deze manier niet lang standhouden maar bovenal komt deze situatie de veiligheid niet ten goede. Zeker wanneer er ook nog eens een bus passeert, is  het er gevaarlijk.

“Op de Prinsenbos is het momenteel een beetje elk voor zich. Er is geen ruimte voor fietsers en omdat auto’s over de voetpaden rijden is het er ook als voetganger niet veilig. Ook wie met de auto kruist, moet opletten dat hij geen spiegel verliest of afrijdt”, zegt Demesmaeker.

“Dat er een nieuw plan moet komen is duidelijk maar de ideale oplossing voor deze straat is moeilijk”, zegt het N-VA raadslid. "Een nieuw verkeersplan gaat op een of andere manier altijd gepaard met verlies aan parkeerplaatsen of extra verkeer in andere straten. Het is daarom bijzonder belangrijk om zowel de bewoners, busmaatschappijen, scholen, sportverenigingen of andere betrokken partijen te betrekken bij de uitwerking om zoveel mogelijk input en draagvlak te creëren om de Prinsenbos veiliger te maken”, besluit Demesmaeker.

De oproep van raadslid Demesmaeker werd alvast positief onthaald op de commissie.