Halfweg gebuisd

Op 2 maart 2016, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Halle, Mandataris, OCMW

Halfweg de legislatuur vonden de drie partijen van de huidige meerderheid het nodig om een gezamenlijk krantje in de Halse bussen te droppen. Blijkbaar vinden ze het niet meer nodig om eigen accenten te leggen. Via dit krantje wou men de inwoners informeren over hun realisaties van de voorbije drie jaren. Men verwees onder andere naar onze prachtig gerestaureerde Basiliek, den Ast, JC De Kazerne. Wat ze wel vergaten te vertellen is dat heel wat van deze projecten lang voor het aantreden van deze meerderheid zijn opgestart. Projecten die bovendien in het verleden steeds op een ruime steun zowel van meerderheid als oppositie kon rekenen. Deze pluimen enkel op de eigen hoed steken is wel kort door de bocht gaan.

In dezelfde periode van de goednieuwskrant verscheen het burgemeestersrapport van Het Nieuwsblad. Het contrast kon niet groter zijn. De waardering van de inwoners voor het huidige bestuur is bijzonder laag. Dit kwam eerder ook al tot uiting in de stadsmonitor. Wat nog uit het burgemeestersrapport bleek is dat steden en gemeenten die de verkiezingsuitslag respecteerden bijzonder goed scoren. De scores van de nieuwe N-VA burgemeesters mogen gezien worden. Laat ons hopen dat ook in Halle de ogen van sommige politici mogen open gaan.