Gootjes Basiliekstraat vragen veel onderhoud

Op 17 november 2016, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Halle, Mandataris, Mobiliteit en openbare werken, Wim Demuylder

De werken aan de Basiliekstraat waren nog niet eens helemaal klaar of de nieuwe gootjes zaten al helemaal verstopt door sigarettenpeuken en ander vuil. Begin september moesten de stadsdiensten met veel personeel én materiaal aan de slag om ze weer proper te krijgen.

N-VA Halle fractieleider Wim Demuylder wou van de bevoegde schepen weten hoe hij nieuwe verstoppingen van de gootjes denkt te voorkomen. De schepen liet weten dat de stadsdiensten iedere maandag met de borstelveegmachine langs komen. Daarnaast is er een regelmatige controle van de zandvangers en een periodieke reiniging onder hoge druk van de afvoergoten.

Wim Demuylder: “De stadsdiensten moeten nieuwe verstoppingen van de gootjes absoluut  voorkomen. Indien we ze laten dichtslibben riskeren we dat het water bij hevige regenval niet meer weg kan. En dan staan ze in het stadscentrum opnieuw met de voeten in het water. Hopelijk laat men het zover niet komen”.