Halle maakt broodnodige inhaalbeweging met beslissing tot ondergrondse parking

Op 17 februari 2020, over deze onderwerpen: Lokale economie, Mobiliteit en openbare werken, Wim Demuylder

N-VA Halle reageert tevreden op de aankondiging dat er ondergrondse parking zal aangelegd worden. Dit was trouwens één van de speerpunten uit het N-VA programma. Halle heeft op dit vlak immers een broodnodige inhaalbeweging nodig. Heel wat steden zijn reeds lang deze weg ingeslagen en plukken daar nu de vruchten van.

“N-VA heeft wel bedenkingen bij de steekvlampolitiek van de huidige meerderheid. In het meerjarenplan 2020-2025, dat pas in december laatsleden aan de gemeenteraad werd voorgesteld, staat geen woord over een ondergrondse parking. Dit werd toen door onze fractie opgemerkt. Nu, nog geen twee maanden later, komt men naar buiten met een communicatie” aldus raadslid Wim Demuylder.

N-VA betreurt wel dat de piste voor een bijkomende parkeerlaag voor de druk gebruikte parking De Gooikenaar definitief is afgevoerd. Ons voorstel om te onderzoeken of een ondergrondse parking onder het Oudstrijdersplein haalbaar is werd ook niet weerhouden.

Tot slot is enige waakzaamheid geboden over de passage dat er mogelijks bovengronds een beperkte projectontwikkeling gerealiseerd kan worden. Onze fractie zal dit nauwlettend opvolgen.