U bent hier
Hallenaar heeft problemen met online verlenging bewoners- of parkeerkaart
Het online verlengen van een bewonerskaart of parkeerabonnement is zeer omslachtig. Gemeenteraadslid Benjamin Swalens
– die zelf in de blauwe zone op Sint-Rochus woont – vindt het systeem ronduit klantonvriendelijk.
“Wie erin slaagt om zijn bewoners- of parkeerkaart online te vernieuwen, verdient een groot applaus. Inloggen, vernieuwen, identiteit controleren , … Het is allemaal heel complex. De website is hopeloos verouderd”, weet Benjamin Swalens.
Online klantvriendelijkheid is geen vereiste
Het stadsbestuur verlengt binnenkort het lopende contract met het parkeerbedrijf. Helaas is online klantvriendelijkheid geen vereiste voor het gunnen van een nieuw contract. “Een klantvriendelijke website die zowel op laptop als smartphone kan gebruikt worden en waarbij Itsme de verouderde kaartlezer vervangt, is geen voorwaarde en wordt zelfs niet aanbevolen.
Het nieuwe parkeerbeleid raakt de Hallenaar niet alleen financieel maar het zadelt de inwoners ook op met extra administratieve rompslomp”, besluit Benjamin.