Benjamin Swalens

• Geboren te Halle in 1977
  • Studeerde handelsingenieur, informatica en rechten
  • Houdt van de natuur, dieren en wandelen
  • Werkt in de Kamer van Volksvertegenwoordigers voor N-VA-Kamerlid Kristien Van Vaerenbergh
  • Voorzitter Raad van Mede-eigendom Sennehof (Broekborre)

Wie is Benjamin?

"Het hele stadion zal tegen ons zijn. Iets mooiers is er niet."

Deze quote van de niet altijd even sympathieke Duitse doelman Oliver Kahn typeert Benjamin wel. Net als 'Ollie Kahn' is hij niet bang van een beetje tegenstand en heeft hij geen schrik om de gevestigde orde eens figuurlijk tegen de schenen te schoppen.

Coach en mentor
Benjamin engageerde zich reeds in 2007 in de Halse politiek, doch achter de schermen. Dankzij zijn vrijwilligerswerk groeide de Halse N-VA-afdeling. Hij stond ook mee aan de wieg van onze lokale jongerenafdeling die later steeds op zijn inzet kon rekenen. Hij was een coach en mentor.

Bekwame all-rounder
De combinatie van zijn juridische, economische en technische opleidingen maken van Benjamin een bekwame all-rounder die in alle dossiers thuis is. Benjamin heeft steeds een positieve, maar ook kritische kijk op de zaken en het hart op de juiste plaats.  Sinds hij in Halle woont, zag Benjamin onze stad stilletjes aan veranderen naar een stad met minder groen, meer beton en meer files.

Minder beton, meer groen
Gedreven als hij is, wil hij hier iets aan doen. Benjamin blijft niet langer aan de zijlijn staan. Hij wil zich inzetten voor een nieuwe dynamiek in onze stad. Zijn aandachtspunten zijn:

• minder beton, meer groen
  • minder belastingen, betere dienstverlening
  • minder vuile lucht, betere mobiliteit

Foto (c) Pixels, Halle