Halse handelaars verloren al drie keer driehonderd potentiële klanten door verouderd stedelijk zaalverhuurreglement.

Op 3 maart 2020, over deze onderwerpen: Benjamin Swalens, Cultuur, Financiën, Lokale economie
swalens vondel

De N-VA vraagt dat het stedelijk zaalverhuurreglement wordt aangepast zodat ook politieke partijen kunnen gebruik maken van de stedelijke zalen. Nu is dit nog niet mogelijk wat een nadeel betekent voor onze lokale handel.

"We hebben reeds drie keer een verzoek gekregen om een congres van N-VA Vlaams-Brabant te laten doorgaan in Halle. We moesten dit drie keer weigeren omdat we geen toegang kregen tot cc 't Vondel", zegt N-VA-raadslid Benjamin Swalens.

Niet alleen de stad loopt inkomsten mis, ook de lokale handel worden kansen ontnomen. "Drie keer driehonderd personen kwamen niet naar Halle. Drie keer driehonderd potentiële klanten voor onze horeca en onze handelaars gingen verloren. Drie keer driehonderd consumenten die uitweken naar Leuven, Tienen of Vilvoorde. Een gemiste kans voor Halle en haar handelaars", besluit Swalens.