‘Met belgerinkel naar de winkel’: Halle schittert opnieuw door afwezigheid

Op 19 juni 2016, over deze onderwerpen: Conny Roekens, Gemeenteraad, Halle, Lokale economie, Mobiliteit en openbare werken
belgerinkel halle afwezig

‘Met belgerinkel naar de winkel’, de actie van de Bond Beter Leefmilieu, UNIZO en de Gezinsbond, ging dit jaar opnieuw door in 155 steden en gemeenten. Klanten konden in de prijzen vallen bij de lokale handelaars op voorwaarde dat ze met de fiets (of te voet) naar de winkel kwamen. Alleen deed Halle ook dit jaar niet mee. “Heel erg jammer want dit was de ultieme kans om opnieuw veel volk naar ons stadscentrum te krijgen”, zegt N-VA Halle gemeenteraadslid Conny Roekens. “Onze handelaars hebben meer dan eens aangegeven dat hun omzet de voorbije maanden een pak lager lag door de werken in en rond de Basiliekstraat. ‘Met belgerinkel naar de winkel’ had een positief signaal kunnen zijn vanuit het stadsbestuur naar de handelaars toe. In het verleden deed Halle trouwens wél mee en de handelaars spreken daar vandaag nog altijd over”, besluit Conny Roekens.