N-VA Halle tevreden dat Parking De Bres kosteloos wordt tijdens vaccinatieperiode

Op 29 januari 2021, over deze onderwerpen: Marc Sluys, Mobiliteit en openbare werken, Sven Pletincx
parking de bres

De N-VA Halle is tevreden dat Parking De Bres kosteloos wordt tijdens vaccinatieperiode. Nu het Halse stadsbestuur heeft beslist om van het sportcomplex De Bres een vaccinatiecentrum te maken, dreigde dit een onvoorziene kost met zich mee te brengen. Alle geïnteresseerde burgers zouden 1,2 euro per uur dienen te betalen op deze parking.

"De stad mag ook de vrijwilligers en verzorgend personeel tijdens de vaccinatieperiode niet vergeten" zegt gemeenteraadslid Marc Sluys. "Ook zij zullen gedurende een lange periode gebruik maken van parking De Bres."

“Het kon niet de bedoeling zijn dat iedereen die met de wagen zijn gratis vaccin komt ophalen, eerst nog eens langs de Halse kassa moest passeren.”, zegt gemeenteraadslid Sven Pletincx. "De drempel dient zo laag mogelijk gehouden te worden om een vlotte vaccinatie tegen het coronavirus voor iedereen toegankelijk te maken. Voor heel wat minder mobielen en ouderen vormt de wagen dikwijls de enige optie om veilig op de bestemming te geraken. Dit is dus zeer positief”, concluderen Pletincx en Sluys.